מוקד כלבים

מוקד חתולים

אל תגעו בגורי חתולים

האביב היא תקופת ההתחדשות בטבע, וזה הזמן בו נולדים הגורים והגוזלים. בסביבה שלנו מדובר בעיקר על גורי חתולים וציפורים. אחת התופעות הנפוצות והמדאיגות, היא ילדים אשר אוספים גורי חיות אשר הם מוצאים בכל מיני מקומות. הם עושים זאת מתוך אהבה ודאגה אמיתית לגורים כאשר הם טועים לחשוב כי הם נטושים וזקוקים לעזרה

ובכן, ההפך הוא הנכון !

הגורים נמצאים בטיפולה של האם לתקופה של כחודשיים – שלושה. בתקופה זו האם מוצאת להם מקומות מסתור, ואף מעבירה אותם ממקום למקום בהתאם לצרכים. האם יוצאת למצוא את מזונה וחוזרת להאכיל ולטפל בגורים.

חשוב לדעת, האם מזהה את הגורים לפי הריח והמקום אותו בחרה, נגיעה בגורים והעברתם למקום אחר גורמת לנתק ולנטישה של האם פשוט בשל העובדה ששוב אינה מזהה אותם כשלה וגוזרת את דינם למוות ברעב ובקור.

חצרות גני הילדים, בתי הספר, מחסנים, מרפסות, עציצים גדולים, עליות גג ,גינות ופינות שקטות הינם מקומות מועדפים על האמהות החתולות, שכן הן מחפשות מקום מגודר ומוגן.

העירייה בשיתוף עם העמותה העירונית עושות את מירב המאמצים לעקר ולחסן את החתולים בסביבת מוסדות החינוך ואזורי המגורים אך איננו יכולים למנוע לחלוטין מקרים אלו.

אז מה לעשות?

השתדלו לסגור חלונות דלתות ופתחים בעיקר אם אינכם נוכחים במקום ,תקנו רעפים שבורים בגג ואת ארגזי הרוח ,כחלק מהתחזוקה השוטפת.
במידה והאם עם הגורים נמצאת בקרבתכם המידית, רצוי ליצור חסימה זמנית ולא להתקרב לגורים, שכן במקרה של איום מידי האם עשויה לצאת להגנת הגורים.
הסבירו לילדים ובני המשפחה כי האם זקוקה למנוחה ושקט.
התקשרו והתייעצו עם מתנדבי "כפר סבא אוהבת חיות", ואנו ניתן מענה מקצועי בהתאם לצורך.
נצלו את ההזדמנות ושתפו את הילדים ובני המשפחה בפלאי הטבע, שכן בזמנים מודרניים אלה, אין לנו הרבה הזדמנויות לחזות מקרוב בטבע בהתהוותו
עיזרו לנו לשמור על החיים בטבע ובסביבה וכך נהנה כולנו מיופיו לאורך זמן !