מוקד כלבים

מוקד חתולים

טיפול בגורי חתולים

מצאת גור חתולים קטנטן, ליבך נכמר, אספת אותו הביתה, אבל בעצם אתה לא בטוח שאתה יודע איך להאכיל אותו, מה הוא צריך, ואיך לעזור לו? בשביל זה אנחנו פה !!!

כל הכבוד לך !!! זהו מעשה הומאני וראוי לציון. אל תיבהל, זה לא כל כך מסובך וגם אתה יכול. להלן מספר הנחיות בסיסיות שיעזרו לך להשלים הצלת נפש חיה ולזכות בחוויה מרנינה, מרתקת ומספקת ! (וכמובן בחבר לחיים!!!)
אז מה עושים? לרשותך  קצת מידע  כללי ומעשי :

גורי חתולים יונקים עד גיל 4 שבועות. החל מגיל זה אפשר כבר להעביר אותם לאכילה עצמאית של מזון המתאים לגילם.
המזון המתאים לגורים יונקים הינו תחליף חלב באבקה אותו ניתן להשיג במרפאות הוטרינריות ובכל החנויות לציוד של בעלי חיים.
ביחד עם החלב, רכוש בקבוקון מתאים שיקל מאד את המלאכה. (השימוש במזרק אפשרי, אך יקשה עליך, ויגרום לגור לאבד את רפלקס המציצה שיש לו). גורים בני כשבוע אוכלים במהלך היום כל 3-4 שעות. ומגיל שבועים כל 5-6 שעות. תן ארוחה אחרונה לפני שאתה הולך לישון ומיד בבוקר.

הגורים אוהבים להתכרבל במקום קטן וחשוך, וקופסא קטנה תענה על צרכיהם. יש להקפיד כי תהייה מספיק עמוקה  על מנת שלא יוכלו לטפס ממנה וליפול החוצה, שכן לא יוכלו לחזור. יש לרפד את הקופסא בעיתון ובסמרטוט בד נעים וחמים וליצור ממנו קן קטן בו יוכלו להתכרבל.

הגורים עושים את צרכיהם בקופסא, ויש להחליף את המצע מידי מספר שעות. כדי לעודד את פעילות המעיים הסדירה, כדאי ללטף ולעסות להם את הבטן לאחר הארוחה בעזרת צמר גפן או חתיכת בד רך, לח וחמים.

גורים קטנים אפשר לקחת איתך לכל מקום כמעט בתוך הקופסה שלהם. אם הם שבעים, הם ישנו רוב שעות היום בשקט. גורים קטנים אינם יכולים לשמור על חום גופם ויש להניח בקופסא שלהם מקור חום כגון כרית חימום (מים, חשמל, טרמי וכו) הקפד להניח את מקור החום מתחת למצע שלהם, כך שלא יהיה מגע ישיר יגרום להם לכוויה. אםת תכסה בבד את הקופסא, הגורים ירגעו ויכנסו לתנומה.

גורים מגיל 3 שבועות יודעים לעשות את צרכיהם בארגז חול ולכסות ואותם, גם אם לא למדו זאת מאף אחד. זה אינסטינקט איתו הם נולדים . הכנס להם כלי קטן וראה את הפלא מתרחש למול עיניך.
ואל תשכח – למתנדבי העמותה  ידע רב בנושא  ונשמח ליעץ להדריך ולסייע לך. אל  תהסס להתקשר אלינו .