מוקד כלבים

מוקד חתולים

טיפול בגורי כלבים

אין דבר שיכול להעניק יותר אהבה ללא תנאי לבני אדם, מבוגר או ילד,  מגור כלב חדש. אך אם לא נוקטים במספר צעדים חשובים זה יכול להפוך לסיוט. הגור החדש צריך ללמוד כללי התנהגות ואת חוקי הבית ועל בעליו מוטלת אחראיות גדולה הדורשת סבלנות, התמדה ומיקוד.

  1. הכן את הבית לפני שהגור מגיע: הסתכל מסביב לבית בגובה העיניים של הגור והרם כל דבר שיתכן והגור ירצה ללעוס. זה כולל גם צמחים, חומרי ניקוי ועצמים קטנים שעלול לבלוע.
  2. ללעוס זו פעולה טבעית לגור, השיניים מתחלפות בדיוק כמו לילדים.  רכשו צעצועים מיוחדים לגורים. שימו לב שגודל הצעצוע מותאם לגודל הגור.
  3. הכינו מראש כל מה שצריך לגדל גור: צלחות אוכל ומים, אוכל, מיטה, צעצועים, קולר ורצועה מתאימים בגודל, שמפו, מברשת וכלוב אם רוצים.
  4. קחו את הגור לווטרינר שלכם. הוא צריך לעבור בדיקה ראשונים ולקבל חיסונים ראשונים אם עדיין לא קיבל. תתכנו את סדר החיסונים לשנה הראשונה עם הווטרינר והגיעו בזמן לחיסון הגור.
  5. התחילו מהתחלה לחנך לעשיית הצרכים במקום שאתם בחרתם. אם אין גינה, קחו אותו לטיול קצר כל שעה שעתיים ועודדו אותו לעשות את הצרכים בחוץ. אם יש לכם גינה, הביאו אותו כל שעה שעתיים למקום המיועד בגינה.
  6. חשוב ביותר לדאוג שהגור יכיר כמה שיותר אנשים בשנה הראשונה לחייו. תנו לגברים, נשים וילדים לשחק איתו, בבית ובחוץ כדי שיתרגל. קחו את הכלב לטיול במסלולים שונים כדי שיתרגל לסביבות שונות, רעשים שונים. בנוסף חשוב ביותר שישחק הרבה עם כלבים שונים. שימו לב, עד שהוא מחוסן לגמרי, יש לקרב אותו רק לכלבים שקיבלו אל כל החיסונים הנדרשים.
  7. קחו את הגור לטיולים קצרים בהתחלה. כמו ילד, אין לגור כושר ריכוז ארוך מדי, 10 דקות יספיקו מספר פעמים ביום.
  8. עד ל-5 חודשים בערך, מוקדם מדי ללמד אותו פקודות אך יש דברים מסוימים שהוא יכול ללמוד. שימו חגורה עליו גם בתוך הבית מדי פעם לתקופת זמן קצרה, שיתרגל. שיבחו אותו הרבה כאשר הוא מבצע משהו שביקשתם כמו שב, בוא וכדומה.
  9. יש ללמד פעולה מסוימת אחת כל פעם עד שהוא מבין אותה היטב, ולעולם לא לצעוק עליו ולהכות אותו אם הוא לא מבין. תהיו סבלניים ובסוף הוא יקלוט מה אתם רוצים ממנו.
  10. כלב, ובמיוחד גור כלב צריך הרבה אהבה ומגע כדי להרגיש בטוח ושייך למשפחה החדשה. אל תשכחו ללטף ולחבק אותו כמה שאפשר.