מוקד כלבים

מוקד חתולים

כלב חדש במשפחה

לכלבים אין תיאוריות על אהבה, הם שופעים ממנה ומראים אותה ללא חשש ישר מן הלב. כלבך הוא הידיד היחיד שיש לך שאינו מתרשם מיופי, כוח, שכל, עושר, אומץ והצלחה, הוא פשוט אוהב אותך- כפי שאתה !

  1. אימוץ כלב הוא אחריות לחייו. דאג שחיי כלבך יהיו בריאים ומעניינים ולא חד-גוניים. טפח שיגרה יומית של תשומת לב וחיבה, בנה מערכת של אמון וידידות, טייל איתו, שחק איתו והרעף עליו אהבה רבה לה הוא ראוי.
  2. קחו בחשבון תקופת הסתגלות ראשונית של הכלב לביתו החדש. קבלו בהבנה "פספוסים" בעשיית צרכים בחוץ גם אצל כלב מחונך לצרכים עד שיסתגל ללוחות הזמנים בבית החדש – לדברים טוביםJשלכם. תנו לכלב חום ואהבה והוא יקבל תחושת בטחון מהר מתרגלים.
  3. בריאות: לאחר אימוץ הכלב יש לקחת אותו לבדיקה שגרתית אצל הווטרינר לקבלת הדרכה לגבי טיפול שוטף, חיסונים, מניעת טפילים וכו'. בכל התנהגות חריגה, כגון כלב שאינו אוכל או שותה במשך למעלה מ-24 שעות, כלב אפאטי, ירוד, מדוכא, מקיא או משלשל – היוועץ מייד בווטרינר.
  4. לעולם אל תשאירו כלב ברכב ללא השגחה, גם לא בצל עם חלון פתוח וגם לא בחורף – כלבים עלולים בקלות למות ממכת חום.
  5. אל תאמץ את הכלב מעבר ליכולתו. הכלב אינו יודע מתי לעצור ויש לאפשר לו מנוחה ושתייה.
  6. יש לשמור על ניקיון הכלב בהברשה, רחצה (לעיתים רחוקות), תספורת (רק אצל ספר כלבים מקצועי!) – היוועץ בווטרינר בביקורך במרפאה.
  7. עיקור/סירוס: מומלצים מכל הבחינות – רפואית-בריאותית, התנהגותית ומוסרית ואף מעניק הנחה משמעותית בחיסון הכלבת השנתי. מומלץ לעקר בגילאים צעירים למען בריאות הכלב, למניעת התרבות לא רצויה, קרבות, נשיכות, בריחות וכ"ו.
  8. התנהגות: כלב הוא יצור חברתי וסקרן, אסור לבודד אותו, הוא מרגיש בטחון כאשר הוא במחיצת המשפחה. אם כלבך חי מחוץ לבית דאג לבלות איתו ובמחיצתו, אחרת יהפוך למר, עצוב ותוקפן.
  9. מאוד לא מומלץ לקשור כלב ולהשאיר אותו קשור לבדו בחוץ. אם הנך קושר את הכלב לזמן קצר דאג לרצועה ארוכה אשר תאפשר לכלב תנועה ותמיד דאג שהמקום יהיה מוגן משמש ומגשם.
  10. בימיו הראשונים של הכלב בבית חשוף אותו בהדרגה למפגשים עם אנשים ועם כלבים אחרים. בדוק את התנהגותו, לעיתים כלבים מאותו מין ובעלי גודל דומה יכולים להגיב בתוקפנות אחד כלפי השני.
  11. אל תרוצו אל הכלב, אל תרגיזו אותו ובדקו בזהירות ובעדינות את התנהגותו עם ילדים.
  12. ציוד בסיסי: קולר, תג עם מספר הטל' שלכם (מומלץ לחבר את התג עם מס' הטלפון לקולר של הכלב). רצועה, מברשת, מיטה או שמיכה, כלים לאוכל ומים, מזון. אם הכלב ישהה בחצר: מלונה אטומה, יבשה ומקורה, שמיכה או כרית, חצר מגודרת וסגורה ושער נעול.
  13. מזון: דאג לתזונה הולמת לכלב בהתאם לגודלו. היוועץ לשם כך בווטרינר, המזון הטוב ביותר עבור כלבים הוא מזון יבש איכותי. ניתן לחלק את כמות האוכל ל-2 ארוחות נפרדות. לעולם אל תיתן עצמות עוף לכלב. שוקולד ותרופות מסוימות של בני אדם רעילים לכלבים! בכל מקרה, מומלץ לקנות לכלב צעצועים ועצמות המיועדים לו לצורכי משחק ועניין.
  14. לעולם אל תניח לכלבך לאכול שאריות ברחוב או להתקרב לצואת כלבים אחרים, זה עלול להיות מסוכן עבורו.
  15. מים: צריכים להיות זמינים תמיד. דאגו למי שתייה טריים ואל תציבו את קערת השתייה בשמש כדי שלא תעלה ירוקת.
  16. טיול: על כלב לצאת לטייל לפחות 3 פעמים ביום. טייל עם הכלב כשהוא קשור ברצועה! לאחר שהכלב מתרגל אליך וחוזר כשאתה קורא לו, אפשר לשחרר אותו במקומות בטוחים בלבד, ללא מכוניות, כגון פארקים וחוף הים. שחרור הכלב לטייל ללא השגחה אסור על פי חוק ומסוכן לכלב ולסביבה.
  17. גורים: אין להוציא או להפגיש עם כלבים אחרים עד לאחר 3 חיסוני המשושה. לאחר מכן, חשוב שיכירו וישחקו עם כלבים אחרים כדי שלא יגדלו להיות פחדנים או תוקפנים.
  18. שבב: החוק מחייב לעדכן את פרטי שבב הזיהוי של הכלב ברשות המקומית שלך.
  • השרות הווטרינרי רשאי לדרוש לקבל חזרה את הכלב במידה והוא לא מטופל כראוי.
  • אין להעביר את הכלב לצד שלישי. אם תחליטו כי הכלב אינו מתאים עבורכם, הודיעו לשרות הווטרינרי בטל' 09-7727902  ובתיאום טלפוני נקבל חזרה את הכלב או נפעל יחד למציאת בית חדש, לפי בחירתכם.

 

אנחנו עומדים לרשותכם לכל שאלה בכל עתולסיכום המלצה חמה:

בספרות ובאינטרנט אפשר למצוא מידע שימושי רב על הכלב, חייו, צרכיו והדרכים הטובות ביותר לטפל בו ולחנך אותו. מומלץ בחום לגלוש לאתרים השונים ולהרחיב את ידיעותיכם בנושא.

מזל טוב ובהצלחה!