מוקד כלבים

מוקד חתולים

הוראת הפעלה לחתול חדש

חתול נותן לך את גופו, את נוכחותו המרגיעה ואת אמונו. זה משהו לכבד !
לרכוש אמון של חתול זוהי זכות, ששווה להשקיע בה !

  1. בגור חתולים כדאי להשקיע תשומת לב מיוחדת עד גיל שנה וחצי-שנתיים, למען עתיד של 20 שנה.
  2. כשמקבלים גור חדש: מומלץ לתת לו מקום שבו יהיה מוגן, לא ליד הדלת. חתולון חדש שלא מכיר יצא מהדלת וייעלם בדקות. ואגב, גם בבית עם חצר – גור עד 7 חודשים – מקומו בבית.
    בקצב שלו הוא יסתגל אליכם וייתן את עצמו. בקצב שלו ירחיב את הטריטוריה.
  3. אל תיתן לגור לטפס אליך לאורך המכנסיים. תרים אותו. כשיגדל יוכל כבר לקפוץ בלי לקרוע בדים בדרך.
  4. ילד קטן – לא לתת לו חתולון בלי השגחה, כדי שהחוויה תהיה טובה לשני הצדדים. השקעה לאורך זמן.
  5. על מה להשגיח:
    • לא להחזיק החתלתול באוויר. זה מפחיד אותם והם נלחמים להשתרר (זה נגמר בשריטות ובכי לפעמים).
    • להניח את החתול על ברכי הילד, יציב, שהילד יוכל ללטף בעדינות.
    לתת לחתול ללכת כשהוא רוצה. הוא יחזור מיוזמתו, אחר כך, למחרת וכו' אם החוויה שלו טובה. אם מחזיקים אותו בכוח, יחשוב פעמיים לפני שהוא בא.
  6. אוכל ומים במקום אחר, לא ליד השירותים של החתול.
  7. חתול אוהב גירויים. כדאי שיהיו לו משחקים משלו.
  8. צריך לשחק עם החתול. הוא יציע את זה בעצמו. תמיד כדאי להיות מצוידים ב"חכה", כדי להימנע מללמד את החתלתול להתקיף ידיים ורגליים. זה חשוב. זה עובר להם בגיל שנתיים או קודם, אם שמתם לב. אני לא הקפדתי ויש לי חתול בן 4 ששורט ונושך את ידי המושטת ללטף. באסה. והוא עוד נעלב! בסך הכול רצה לשחק…..
  9. חשוב שחתול יקשר את הידיים שלנו לליטוף ופינוק. אם הוא מתחיל לשחק בחקיינו ושורט ונושך – מתוך משחק זה ברור – להוריד אותו. לתת לו משהו אחר – פקק, כדור קטן, עכבר צעצוע או חכה.
  10. חכה היא מקל או סרגל שבקצהו תלוי חוט. או שהחוט/חבל הוא משחק כשלעצמו ומושכים אותו לאט מהר ובפיתולים (למעלה, למטה, לצדדים, מחוץ לטווח הראיה, בחזרה לטווח וכ"ו. יצירתיות…) שהחתול יזנק אחרי קצהו.
  11. אפשרות אחרת היא לתלות משהו מעניין בקצה החוט, שהחתול ינסה לתפוס.
  12. חתול שהוא לבד (אין לו חבר חתול בביתך), ההמלצה היא לשחק איתו לפחות 20 דקות ביום.
  13. מצמוץ = תקשורת של שלום. להסתכל ישר בעיניים = א?יו?ם. כך כתוב בגנים של החתולים. מצמצו אל החתול שלכם לעיתים קרובות, שירגיש בטוח. תראו שהוא ממצמץ בחזרה. זוהי שפה בינלאומית של חתולים. ב??דו?ק.
  14. חשוב ללמד בעקביות ובנינוחות (לא לכעוס) את החתול איפה מותר לו להיות ואיפה לא. איפה שמותר זה בסדר. תשבחו, תנו לו. איפה שאסור – פשוט מורידים אותו בעקביות. הם לומדים.
  15. חתול עקשן ינסה יותר פעמים ואם זה השיש במטבח או השולחן בסלון – הפיתוי גדול לעלות עליו , ובינינו – הפיתוי גדול להעלים עין…. מה שמאריך את השיעור!
  16. חתול ישן איתכם במיטה? אם נעים לכם – מצוין. ואגב – הם דואגים בעצמם לא להידרס וגם נותנים פרטיות ומפגינים טקט, כשצריך.
  17. חתול רוצה לישון ליד הראש ואתם רוצים שישן למרגלותיכם? תעבירו אותו, בעדינות ובעקביות, לרגלים. אפשר ללטף, לא לכעוס. בין לילה לשבעה לילות – נלמד ובוצע.
  18. לא רוצים חתול במיטה? פשוט להוריד אותו כל פעם שהוא עולה. המחיר – ממילא (ז.א. בטוב או ברע) בין יום/לילה ל-7 ימים/לילות/מנוחות צהרים והוא לומד ומבצע. צריך להיות עקביים, ואת העצבים תעזבו, תנו להם לנוח, הם לא תורמים לתהליך.
  19. אל תכעסו על החתול, אל תצעקו עליו, אל תרביצו לו. הוא לא מבין את זה, לכן לא לומד מה שאתם מתכוונים שילמד והוא אומלל מזה, לא בצדק.
  20. החתול ירצה להיות קרוב אליכם. זכותו. כדאי שבקרבת מקום יהיה משהו שחוקי לשפשף עליו ציפורנים. משהו כיפי: חבל מלופף על העמוד, איזה קובית עץ מוצמדת לקיר… משהו מעניין שישמח אותו.
  21. למנוע חתול מלעלות על שיש או שולחן או ספה – אפשר לשים מגבת ועליה נייר דבק כשצידו הדביק כלפי מעלה. חוויה לא נעימה שאולי, אולי, יעדיף להימנע ממנה. בלי לפגוע ביחסים הטובים איתכם.
  22. לחתולים יש דעות ברורות. והם יביעו אותם.
  23. כדאי ללמוד מהר איך הם מבקשים אוכל או מים ואיך הם מודיעים שנתתם להם מזון כלבים במקום את האוכל שלהם.
  24. פחות מומלץ להגיע למצב שבו אתם צריכים ללמוד איך הם מבקשים שתנקו להם כבר את הארגז!!
  25. חתול שהכול כשורה בעולמו מדבר מעט ובקול שקט. לפעמים צרוד כזה. אל דאגה, הכול בסדר.
  26. וכמובן לשמור על כללי בטיחות, כמו עם תינוק: שלא תהיה גישה לשקעים חשופים, לרעלים/תרופות ולמכונת כביסה פתוחה, וגם – לכלי האוכל של הכלב…….

 

ההמלצות בדף זה רוכז ונכתבו באדיבותה של שלומית מגדלת ואומנת גורים מנוסה